Latest News

Dundee ban the Daily Record

Image for Dundee ban the Daily Record

Dundee have banned the Daily Record and Sunday Mail from Dens Park.

The swift moves comes after a front page story claiming that the club was on the brink.

Yesterday Dundee published their accounts for the year to 31 May 2017 which revealed a loss of £354,000 which is being made up by main shareholder FPS.

It seems that the Record only has selective interest in football finances with the Glasgow publisher still to inform their army of readers that Sevco have had to put up the Ibrox wi-fi, tellys and pie stalls as security on a loan from Close Brothers to see out the season.

After two years of providing soft loans the three bears stopped financing Sevco at the end of last season.

Before 10am this morning Dundee issued the following statement: “Upon seeing this morning’s Daily Record front page the club were shocked to see an incredibly damaging and misleading headline regarding the Financial Statements for the year ending May 2017 which were released yesterday.

To claim the club are “on the brink” is completely untrue and a bizarre spin on the statement released along with the accounts.

The Board of Directors would like to reaffirm their commitment to the club which was highlighted in yesterday’s statement.

We would also like to put on record that due to this ridiculous front page claim we will no longer welcome any reporters from the Daily Record or their sister publications to Dens Park for press conferences or to report on matches.”

Football clubs and newspapers/publishers have a delicate relationship with both tending to feed off each other.

Every now and then a row breaks out but it is usually related to a fairly trivial piece of football news such as a transfer story or injury.

When it comes to finances however it is a different matter with perception and confidence all important.

Having claimed that the club ‘was on the brink’ despite taking in a £1m transfer fee in the last six weeks Dundee have chosen to make a very public statement about their treatment from the Glasgow publisher.

The Daily Record recently issued a qualified apology for their treatment of Liam Miller’s death from cancer.

Videocelts Extension Button

Share this article

Online and independent- the only way to be. Enjoying instant news access and reaction, following the trends if not an influencer!